صفحه اصلی arrow اخبار و اطلاعیه ها arrow اخذ 23 گواهینامه رانندگی طی 26 سال
اخذ 23 گواهینامه رانندگی طی 26 سال

«بهروز شمس» با داشتن 23 گواهینامه رانندگی مدعی بالاترین رکورد دریافت انواع گواهینامه رانندگی وسایل نقلیه در کشور است.
گاهی اوقات دریافت حتی یک گواهینامه برای برخی مدتها زمان و انرژی نیاز دارد اما در شهرستان قدس این فرد که علاقه زیادی به گواهینامه وسایل موتوری دارد توانسته گرفتن 23 گواهینامه مختلف رانندگی رتبه اول را از این حیث در کشور بدست اورد.
«بهروز شمس» کارمند مدیریت بحران فرمانداری شهرستان قدس که از سالهای دفاع مقدس در این شهرستان ساکن شده تا کنون تلاش های زیادی برای گرفتن این تعداد گواهینامه به کارگرفته است.
وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متولد 1349 و دانشجوی کارشناسی روابط عمومی هستم که در سال 1367موفق به دریافت گواهینامه های رانندگی پایه دو، موتورسیکلت و تراکتور زراعتی در یک روز شدم.
شمس با بیان این مطلب که پدرش نیز دارای 10 گواهینامه رانندگی وسایل مختلف نقلیه زمینی است افزود: به دلیل اینکه پدرم پیمانکار اداره راه و شهرسازی بود و با وسایل نقلیه سبک و سنگین زیادی آشنایی داشت وی به عنوان اولین مربی من محسوب می شود.
وی گفت: به علت اینکه در کنار پدر مجبور بودم با وسایل نقلیه مختلف کار کنم و مدتی نیز مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری قدس بودم، تصمیم گرفتم گواهینامه این ادوات را داشته باشم تا از نظر قانون راهنمایی و رانندگی دچار مشکل نشوم.
شمس با ارائه تصاویری از گواهینامه های دریافتی خود را شامل پایه یک، دو و سه، موتورسیکلت، وسایل سنگین چون بلدوزر، لیفتراک، جرثقیل، دامپر، بیل بکهو، بیل مکانیکی، ویتکن، تراکتور، فینیشر،اسکریپر،لودر، مینی لودر،غلطک، گریدر، پنوماتیک یا چکش تخریب، ساید بوم، رایتگن، کمباین و گواهینامه بین المللی عنوان کرد.
وی گفت: برابر آخرین جستجوهای انجام شده در ایران دو نفر با داشتن 15 گواهینامه در خراسان جنوبی و شهر خمین بیشترین تعداد گواهینامه را دارند و در خارج از کشور شخصی دارای 17 گواهینامه است و من رکورد دار گواهینامه هستم اما به دلیل هزینه بالای ثبت این رکورد در کتاب گینس تاکنون موفق به این کار نشده ام.
شمس با اشاره به تلاش هایی که بخاطر دریافت گواهینامه های متعددش در اداره راهنمایی و رانندگی داشته گفت: در سال 92 با تجمیع مدارک دریافت شده، کد آنها در پشت یک گواهینامه ثبت شد.
وی افزود: اما به دلیل اینکه تصمیم دارم گواهینامه لکوموتیو یا مترو، قایقرانی و تاور گرین را نیز دریافت کنم قرار شده راهنمایی رانندگی فرمت گواهینامه های کنونی را تغییر بدهد به این دلیل که دیگر جایی برای ثبت کد جدید در آنها وجود ندارد.
مرد رکورد دار گواهینامه ها ضمن درخواست از شهرداری تهران گفت: با توجه به نامه نگاری های انجام شده از شهردار تقاضا دارم مساعدت لازم را برای دریافت گواهینامه مترو به اینجانب داشته باشد.

وی ادعا کرد که در امر رانندگی وسایلی که موفق به دریافت گواهینامه آنها شده تبحر کامل داشته و دارای کارت هوشمند فعالیت رانندگان حرفه ای از سازمان حمل و نقل جاده ای کشور در بخش مسافربری بوده و نیز بر کار تعمیرات همه این وسایل نیز اشراف کامل دارد.
رییس پلیس راهور شهرستان قدس در مورد صحت ادعای وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: گواهینامه های دریافت شده توسط وی در سامانه صدور گواهینامه کشور رویت شد و مورد تایید است.
سرگرد «منوچهر زمانپور» افزود: با بررسی موضوع در سیستم صدور گواهینامه ها صحت اعتبار این گواهینامه وسایل مختلف نقلیه و کشاورزی تایید شده اما در مورد رکورد شکنی این تعداد در کشور اطلاعی ندارم و برای آگاهی از این امر باید به رییس پلیس راهور ناجا مراجعه و استعلام صورت گیرد.
  

 
>>>> دیگر اخبار و اطلاعیه ها
ادامه ...