صفحه اصلی arrow مقالات و گزارشات arrow انواع لیفتراک و استاکر
انواع لیفتراک و استاکر

لیست زیر انواع مختلف لیفتراک  را بیان می کند:

1) جک پالت دستی: هیچ گونه سیستم قدرتی ندارد.

2) جک پالت نیمه برقی  : این بالابرها معمولا دارای قدرت الکتریکی هستند.

3) جک پالت برقی : با نیروی برق کار می کند و علاوه بر حمل کالا، محلی برای کاربر نیز در آن تعبیه شده است.

4) ماشین های بکسلی: ممکن است از موتور احتراق داخلی و یا نیروی الکتریکی استفاده کنند. اکثرا در فرودگاهها برای انتقال هواپیماها یا انتقال بار استفاده می شوند.

5) استاکر برقی: معمولا از نیروی الکتریکی استفاده می کند.

6) استاکرهای تمام اتوماتیک: معمولا از نیروی الکتریکی استفاده می کند و علاوه بر حمل بار، کاربر نیز می تواند بر آن سوار شود و  بار بدون نیاز به نیروی فیزیکی منتقل کند. 

7) ریچ تراک:  نوع دیگر لیفتراک های رایدر هستند که برای مکانهای کوچک و بین راهروهای باریک طراحی شده اند و دارای موتور برقی هستند. نام این لیفتراک ها به این دلیل انتخاب شده است که شاخک های لیفتراک تا رسیدن به بار می توانند باز شوند .  دو نوع از این لیفتراک برای حمل و نقل وجود دارد که یکی در آمریکای شمالی رایج می باشد و بار را حرکت می دهد و نوع دیگر که در مابقی جهان متداول است شاخک ها را حرکت می دهد که این مدل ایمن تر است.

 8) لیفتراک متعادل: که همان ماشین هایی است که همه ما به عنوان لیفتراک می شناسیم و همچون الاکلنگ عمل می کند و باید برای جلوگیری از واژگونی همیشه تعادل وسیله همراه بار حفظ شود چرا که نقطه ثقل این لیفتراک ها در مثلث ثقل قرار دارد.

 9) لیفتراک برقی : نیروی این لیفتراک ها توسط باتریهای اسیدی سربی تهیه می شود. انواع بسیاری در زیرمجموعه لیفتراک برقی قرار می گیرند: استکر برقی، جک پالت برقی، لیفتراک های تایر کوسنی و میز بالابرقیچی .  لیفتراک برقی  معمولا در فضای بسته و در سطح صاف و یا سطوح ناهموارحرکت می کنند. باطری لیفتراک های برقی شش ساعت متوالی یا هشت ساعت با دو یا سه توقف کار می کنند. باتری ها از انتشار دود (گازهای مضر) جلوگیری کرده و برای کارخانجات صنایع غذایی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و فضاهای بسته که تهویه مطبوع کافی ندارند توصیه می شوند.

10) لیفتراک های سوخت سلولی:  این لیفتراک ها آلودگی در محل تولید نمی کنند و  با تنها یک مخزن هیدروژن هشت ساعت کار می کنند. در عرض 3 دقیقه قابل سوخت گیری مجدد دارد و طول عمر 8 تا 10 ساله دارد.  این لیفتراک ها معمولا در سردخانه هااستفاده می شوند چون دماهای پائین تر  تاثیری بر عملکرد این لیفتراک ها ندارد 

11) لیفتراک احتراق داخلی که اتاقکی برای کاربر دارند تا لیفتراک را کنترل کنند و در انواع مختلف در بازار موجود هستند. سوخت موتور این نوع لیفتراک ها ممکن است دیزلی، گازوییلی، گاز طبیعی، بوتان یا پروپان باشند.

منبع : سایت صنعت

 
>>>> دیگر مقالات و گزارشات
ادامه ...